أحمد سعد: تزوجت ريم البارودي لمدة 6 أيام وسمية الخشاب سرقتني

كشف الفنان أحمد سعد خلال ظهوره في برنامج شيخ الحارة مع الإعلامية بسمة وهبة أنه تزوج من الفنانة ريم البارودي 6 أيام فقط.

وقال سعد إنه انفصل عن سمية الخشاب بعد علمه بسفرها خارج مصر دون إذنه أو معرفته وهذا كان سببا في انفصالهما للمرة الثالثة دون رجعة.

وانفعل أحمد سعد بسبب فقرة فى شيخ الحارة كشف فيها البرنامج عن أسرار زيجته من ريم البارودي وسمية الخشاب.

وكشف الفنان “أحمد سعد”، السبب الحقيقي وراء طلاقه للفنانة سمية الخشاب، قائلًا :” الحقيقة إن هيا ضحكت عليا، أنا آمنتلها جامد بكل ما أملك وكنت محتاجلها في الفترة دي”، مضيفًا في تأثر: “في الفترة دي أنا كنت راجل مهرجل، وحياتي مهرجلة وغير منظمة بالمرة، وكنت بشتغل كويس واكسب كويس ومضيع كل فلوسي، فكنت محتاج للأمان، ومحتاج لست أحس معاها بكدة”.

وأوضح “سعد”، أنه عندما رأى سمية الخشاب لأول مرة آمن لها كثيرًا، وكانت تظهر له أنها شخص يستحق أن أئتمنه على ماله وأشيائه، مستطردًا: “هتكلم والله على ما أقول شهيد، أنا كنت بروح أشتغل كل يوم بالليل في المحافظات شرقية ومنوفية ومنصورة وبحيرة، وأجي وانا عرقان وتعبان وأحط القرش على القرش وأديهملها تشيلهملي”.

وتابع: جات قالتلي لازم تجيب بيت، قولت كتر خيرها عايزاني أعمل حاجة حلوة، فقولتلها أكتبي البيت بإسمك عشان انتي موجودة علطول وتقدري تدفعي الفلوس، ولما أقولك انقلي الحاجة باسمي تاني انقليها، قالت ماشي”، موضحًا أن سبب طلبه أنه لم يمتلك دفتر شيكات ولا يتعامل مع البنوك بسبب عشوائيته وادخاره أمواله في دولابه، ولأنها شخص منظم جدًا أراد أن يتعلم منها ويعتمد عليها.

ولفت إلى أنه بالفعل استطاع أنه يسدد كل ديونه في بيته الجديد، حتى أن أهله فرحوا به جدًا لأنه لأول مرة يمتلك شيئًا بماله الذي ادخره، مفيدًا بأن سمية الخشاب بالفعل كانت منظمة حياته، وكان وجودها فاتحة خير عليه، ولكن المفاجأة أنه عندما طلب منها أن تنقل له البيت باسمه، كإختبار لها، قالت له ان شاء الله بعدين قدام شوية، فبدأ الشك يدخل لعقله.

واستطرد “أحمد سعد قائلًا”: لما توهتني قلت لا الموضوع مش مظبوط، روحت مطلع دفتر شيكات وقولتلها أنا طلعت دفتر شيكات وقلت انقليها ليا فرفضت وقالت لأ أنا هاخدها واديك حقها، قلتلها ازاي يعني؟ خاصة ان الشقة كسبت بعد ما اشتريتها بسنة، وفي الآخر اديتني شيك بربع المبلغ وقالت “إذا كان عاجبك”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

آخر الأخبار
إغلاق